ការភ្នាល់គឺជាការភ្នាល់អ្វីមួយ (ជាញឹកញាប់លុយ) លើព្រឹត្តិការណ៍ជាក់លាក់មួយ ជាមួយនឹងលទ្ធផលដែលមិនស្គាល់ និងមិនច្បាស់លាស់។ នេះត្រូវបានធ្វើដោយចេតនាដើម្បីឈ្នះអ្វីមួយដែលមានតម្លៃ ជាធម្មតាលុយ។ ការភ្នាល់តម្រូវឲ្យមានកត្តាបីយ៉ាងគឺ៖ ចំនួន ឬវត្ថុដែលត្រូវភ្នាល់ ឱកាសឈ្នះ និងរង្វាន់។
ការភ្នាល់កីឡាគឺជាទម្រង់នៃការភ្នាល់ថាអ្នកណាឈ្នះព្រឹត្តិការណ៍កីឡា។ ចេតនារបស់ ការភ្នាល់លើកីឡាមួយ។ ស្ទើរតែតែងតែឈ្នះលុយ។ ប្រូបាប៊ីលីតេនៃការឈ្នះគឺតែងតែជាការទស្សន៍ទាយដែលមានការអប់រំ។ វាតែងតែមានកន្លែងសម្រាប់ការតូចចិត្ត ការដកខ្លួន ឬការដកសិទ្ធិនៅក្នុងពិភពកីឡា។
គំនិតនៃការភ្នាល់ ឬការលេងល្បែងមានតាំងពីឆ្នាំ 3000 មុនគ.ស នៅពេលដែលមនុស្សប្រើគ្រាប់ឡុកឡាក់ 6 ជ្រុងដំបូងនៅ Mesopotamia ។ ការភ្នាល់កីឡាដំបូងបំផុតត្រូវបានដាក់ត្រឡប់មកវិញនៅក្នុងទីក្រុងរ៉ូមបុរាណ លើការប្រយុទ្ធរបស់ gladiator និងការប្រណាំងរទេះសេះ។ ការភ្នាល់អាចត្រូវបានដាក់នៅក្នុងសហគមន៍រ៉ូម៉ាំងប៉ុណ្ណោះ។
ការភ្នាល់កីឡា ដូចដែលយើងដឹងហើយថាវាមិនបានចូលលេងរហូតដល់សតវត្សទី 18 ។ នៅពេលនោះ ការប្រណាំងសេះបានចាប់ផ្តើមមានសេះច្រើនជាងពីរ ហើយនោះជាពេលដែលគំនិតនៃការភ្នាល់លើសេះមួយបានលេចចេញមក។
ទីបំផុតនៅចុងទសវត្សរ៍ឆ្នាំ 1800 ច្បាប់ត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅសហរដ្ឋអាមេរិក និងកាណាដា ដោយរារាំងហ្វូងមនុស្សមិនឱ្យវ៉ាដាច់ឧស្សាហកម្មនេះទាំងស្រុង។ បន្ទាប់ពីនោះ តិចតួចបំផុតត្រូវបានធ្វើឡើងនៅក្នុងពិភពភ្នាល់ ដើម្បីរក្សាច្បាប់ឱ្យទាន់សម័យ និងបង្កើតឡើងរហូតដល់អ៊ីនធឺណិតចូលលេង។